11-02-2019 Sulawesi, Makassar, naar Bali???

11 februari 2019 - Kuta, Indonesië

Vanmorgen ontbeten in 1 van de 4 restaurants van het Dalton hotel in Makassar. Het ontbijt was super uitgebreid, maar als je zin hebt in een lekkere broodmaaltijd dan heb je hier pech 😄. Het ontbijtbuffet bestond aan een kant uit een lange rij met allemaal warme gerechten en rijst, nasi, bami, mihoen. Aan de andere kant stonden schalen vol zoetigheid: verschillende soorten gebak en taart, wafels met stroop, bubur sumsum (?), zoete broodjes, en een bord met witbrood (ook zoet) en verschillende soorten zoet beleg. Op een andere tafel lagen verschillende soorten vers fruit en ook gesneden fruit, allemaal even lekker.

Na het ontbijt hebben we de koffers ingepakt en wilden toen een stukje gaan wandelen om de tijd te doden totdat we om 12:00  naar het vliegveld zouden worden gebracht. Dat wandelen was niet zo’n goed plan. Het hotel ligt aan een hele drukke weg en we hebben dus een hoop uitlaatgassen gesnoven 😱🤢. Terug naar het hotel hebben we een blauwe taxi genomen (zie foto). In het hotel hebben we even koffie gedronken en daarna op de kamer gewacht totdat het tijd was om uit te checken. Dus ook lekker de tijd gehad om deze blog bij te werken.

Bij het inchecken leek het even of we weer niet naar Bali zouden vliegen, maar het is toch goed gekomen. Na het inchecken hadden we nog een paar uur om rond te neuzen op het vliegveld. De vlucht verliep goed. Er was wel even flink wat turbulentie, dat was wel even spannend. Na de landing in Kuta een taxi genomen naar ons hotel voor deze week, het Febris hotel in Kuta. We waren blij verrast door het hotel, zag er goed uit, schoon, en een mooie kamer met een heerlijke douche. We werden ontvangen met een heerlijke vers fruit salade waarna we naar onze kamer werden gebracht. Toen we alles hadden geïnstalleerd en ons hadden opgefrist, zijn we een stuk gaan wandelen in de straat.

1. Humphrey:
    11 februari 2019
    Owww... heerlijk dat ontbijt... Ik lees allemaal lekkere dingen. Misschien en grote doggybag voor mij als jullie terug zijn in Nederland.
  2. Finny Hendriks:
    12 februari 2019
    Hey Liesbeth en Donald, wat leuk om jullie reis zo te volgen!!
    Zo te zien genieten jullie van alle moois en lekkers😋.
    Wat apart voor Donald om zijn ouderlijk huis na al die jaren te bekijken met alle herinneringen, ongelofelijk!!
    Hele mooie foto’s ook.
    Voor jullie nog een hele mooie reis gewenst en ik zal jullie zeker blijven volgen.
    Groetjes oet Mergraote🙋
  3. Liesbeth:
    13 februari 2019
    Dank je wel Finny. Van ons de groetjes oet Bali aan Mergroate
  4. Lily:
    13 februari 2019
    Hoi Liesbeth en Donald,
    Wat een indrukwekkende reis! Geweldig om jullie belevenissen te lezen, vergezeld van hele mooie foto's. Geniet nog van een mooie tijd!
    We zullen jullie verhalen met veel plezier blijven volgen.
    Groetjes van Huub en Lily.