22-02-2019 Kuta, Den Pasar, Jakarta

22 februari 2019 - Tangerang, Indonesië

Vandaag zou de dag van de terugreis naar Nederland zijn, maar het liep allemaal een beetje anders. We hadden gister avond al bericht gekregen dat onze vlucht van Den Pasar op Bali naar Jakarta op Java was verschoven van 17:00 uur naar 19:30 uur. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 20:30, waardoor we op het vliegveld in Jakarta in tijdnood kwamen. We moesten hier eerst onze koffers ophalen, daarna vanuit de hal voor binnenlandse vluchten met onze koffers helemaal naar de andere kant van het vliegveld, naar de vertrekhal voor internationale vluchten, gedeeltelijk mbv de airport rail. Toen we daar uiteindelijk bij de incheckbalie aankwamen, bleek dat we te laat waren om nog in te checken. Na wat aandringen werd toegezegd dat degenen die al online hadden ingecheckt toch nog mee mochten maar wie nog niet online had ingecheckt kon niet mee. Na een hoop heen en weer bellen bleek dat we toch allemaal niet meer mee konden omdat het bagageruim al was afgesloten 😏. We moesten toen bij de balie van Garuda nieuwe tickets regelen voor de vlucht van morgen avond. Dat heeft ook nog tamelijk veel tijd gekost. Toen de tickets geregeld waren, moesten we dus op zoek naar een plek om te overnachten. Hiervoor werden we verwezen naar het loket Hotelreservations op de begane grond, daar aangekomen hebben we gevraagd welke kant we op moesten, en werden toen naar de 2e etage gestuurd, waar we net vandaan kwamen 😳. Op een of andere manier heeft de groep zich gesplitst, een deel is terug gegaan naar de 2e etage waar ze werden gestuurd naar de hele andere kant, het andere deel van de groep is op begane grond terecht gekomen bij Hotelreservations. Daar hebben we hotelkamers kunnen regelen en vervoer naar het hotel, maar toen konden de anderen ons niet meer vinden. Zij liepen nog steeds op de 2e te zoeken. Uiteindelijk was de groep weer compleet en klaar voor vertrek naar het hotel, waar we rond 2:30 aankwamen en na het inchecken onze kamers konden opzoeken. Al met al een hele enerverende dag, wat een avontuur!