23-02-2019 Jakarta, Java

23 februari 2019 - Margraten, Nederland

Vanmorgen vroeg tegen 03:00 uur zijn we in het Swiss belhotel in Jakarta aangekomen en hebben ingecheckt met late checkout. We hoefden daarom pas vanavond om 18:00 uit te checken.

Het hotel is erg mooi met hele mooie kamers en heerlijke bedden. Gauw het bed in gedoken om nog wat uurtjes slaap te pakken vóór het ontbijt dat werd geserveerd van 4 uur tot 10 uur ‘s morgens.

Om 9:00 zijn we naar de eetzaal gegaan waar een heel uitgebreid ontbijtbuffet werd geserveerd. Dit smaakte heel goed na een week lang het karige ontbijt in het Bakung Beach hotel. Na het ontbijt zijn we naar de kamer gegaan om op ons gemak nog een en ander te regelen ivm onze verlate aankomst in Nederland. Zo moesten wat mensen worden ingelicht en moest ik nieuwe treinkaartjes regelen voor de reis terug van Schiphol naar Maastricht. Hiervoor vonden we gelukkig een actie op internet waarmee we voor €10 pp konden reizen. Bij de balie van het hotel konden we de tickets laten printen.

Na de heerlijke cappuccino met gebak in de lounge hebben we een rondje door het hotel gemaakt. We hebben even bij het zwembad gekeken, daarna naar het restaurant om de kaart te bekijken en daarna weer naar de kamer.

We hadden afgesproken dat we om 19:00 uur zouden worden weg gebracht naar het vliegveld dus nadat we eerst alles weer hadden ingepakt in de koffers en handbagage zijn we een beetje vroeg gaan eten. Voorlopig voor de laatste keer nasi goreng met kip en saté gegeten. Het smaakte heerlijk maar ik ben nu toch echt weer toe aan lekkere Hollandse pot. Ik weet nu al wat ik de komende dagen ga eten. Lekker brood en crackers voor ontbijt, lekkere salades of stamppot voor het avond eten 😋. Hopelijk kunnen we zo ook snel de vakantiekilo’s er weer af krijgen.

Iets na 19:00 uur kwam een busje voor rijden, maar daar konden we onmogelijk met de hele groep inclusief alle bagage in. Gelukkig was een grotere bus snel geregeld, waardoor we ruim op tijd op het vliegveld zijn aangekomen.

Om 20:30 waren we door de incheck en alle controles heen dus toen was het wachten op het boarden om 22:00 uur. Er was genoeg te zien om de tijd door te komen en gelegenheid om de laatste rupiah’s op te maken. Voorlopig ga ik geen miljoenen meer pinnen denk ik.

Rond 22:15 zaten we in het vliegtuig dat om 22:45 is vertrokken richting Amsterdam. Na weer een warme maaltijd gingen de lichten uit en heb ik een paar uur geslapen. Toen ik wakker werd waren we iets langer dan 5 uur onderweg, dus nog 9 uur te gaan. Even rustig de tijd om deze blog bij te werken nu alles nog vers in het geheugen ligt.

We zijn nu 6 en een half uur onderweg en hebben nog 7 en een half uur te gaan tot Amsterdam. Bijna op de helft 😏 dus ik ga nog even proberen om nog wat te slapen. Wdresx, oops turbulentie. Wordt vervolgd!

1. Humphrey:
    24 februari 2019
    Heerlijk toch als ik dit weer lees... Ik zou het nog wel lang uithouden met rijst en gerechten. Je hebt dit stuk weer mooi geschreven... Ik werd er zelf bijna moe van.
    Maar ja ik lag toen al zelf in mijn warme bed. Geniet de komende tijd van heerlijke Hollandse pot en vooral die heerlijke spruiten. Als ik jullie was zou ik gelijk een paar kilo spruiten kopen voor de hele week. Heel veel plezier deze week met het ophalen van herinneringen en het vertellen van jullie avontuur aan familie en vrienden...toppers zijn jullie
  2. Liesbeth:
    Kom je spruiten eten? 😄