02-02-2019 / 03-02-2019: naar Jakarta

3 februari 2019 - South Jakarta, Indonesië

Vanmorgen (02-02) om half 7 ontbeten in het hotel in Amsterdam en vervolgens met de shuttlebus naar Schiphol vertrokken. Een deel van de groep stond ons al op te wachten, een ander deel moest nog komen. Toen de groep compleet was, zijn we richting gate gegaan om in te checken. Het vertrek was toen 1 uur verlaat. Nadat we de koffers hadden afgegeven zijn we lekker aan de koffie gegaan totdat het tijd was om te gaan boarden. Voordat we aan boord van het vliegtuig gingen, nog even een foto gemaakt van onze groep.

We zijn rond 12:30 vertrokken met Garuda. Verzorging was best goed voor zover dat kan met vliegtuigmaaltijden 😀. Was een lange reis (13 uur) met weinig slaap, 03-02 7:45 uur lokale tijd zijn we geland. Op het vliegveld werden we opgewacht door Widy, de gids die ons met een busje naar het hotel zou brengen. De bus kon 11 passagiers vervoeren maar Widy had niet bedacht dat er dan ook 11 grote koffers mee moeten 😳. Uiteindelijk is het toch gelukt om iedereen inclusief alle bagage in het busje te proppen 😄. Nadat we ons in het hotel hadden opgefrist, en de winterkleding verruild voor korte broek en t-shirt, is een deel van de groep weer met Widy vertrokken om de oude haven van Jakarta te gaan bekijken, anderen koze ervoor om even rustig aan te doen en wat rond te kijken in de buurt van het hotel. Na de avondmaaltijd zijn we weer bij elkaar gekomen in het hotel om gezellig wat te drinken en genieten van het verse fruit wat onderweg was gekocht. Daarna op tijd naar bed.

1. Henny:
    4 februari 2019
    Leuk om zo mee te lezen , kunnen we ook een beetje meegenieten , behalve de warmte dan en het lekkere eten .