06-02-2019 Nieuw Guinea, Manokwari, nationale feestdag, parade

6 februari 2019 - Manokwari, Indonesië

Vanmorgen vroeg aangekomen in Manokwari, de geboorteplaats van Donald. Hier willen we gaan zoeken of we zijn ouderlijk huis en geboortehuis kunnen vinden. We hebben weinig hoop omdat familie had gezegd dat het huis er niet meer stond, maar het was een door Nederlanders gebouwd stenen huis, dus eigenlijk een grote kans dat her huis wel nog stond. Spannend, vooral voor Donald.

In het hotel waren we nog op tijd voor het ontbijt. Na het ontbijt even lekker opgefrist en toen vertrokken voor een rondrit door Manokwari met onderweg een heerlijke lunch. Na de lunch weer terug naar het hotel en even de oogjes dicht gedaan.

We kregen een bericht van de gids dat er om 15:00 vóór het hotel een parade zou zijn ter gelegenheid van een nationale feestdag. Wat een unieke gelegenheid om iets van de cultuur te zien. Veel mooie plaatjes geschoten, foto’s komen nog.

‘s Avonds heerlijk gegeten en toen terug gewandeld naar hotel langs de vele kraampjes van een hele gezellige markt. Foto’s volgen

1. Humphrey:
    10 februari 2019
    Heerlijk als je na zoveel jaren terugkomt in je geboorte land en je huis staat er nog met voorwerpen die er ook nog zijn. Zal wel heel mooi zijn geweest voor Donald. Mentrjet op je oude wc...topppp
  2. Liesbeth:
    13 februari 2019