18-02-2019 Bali, Uluwatu, Kecak

18 februari 2019 - Kuta, Indonesië

Voor vandaag hebben we afgesproken om te gaan zwemmen bij The Patra, een hotel met een tuin met zwembad aan het strand. Vanuit die tuin zie je van dichtbij de vliegtuigen landen en opstijgen van vliegveld Den Pasar. De start- en landingsbaan ligt vlak bij het strand.

We hebben heerlijk gezwommen en lekker koele verse sapjes gedronken, maar minder lekker geluncht. Na de lunch zijn we terug gegaan naar het hotel om ons op te frissen voor onze trip naar Uluwatu. In Uluwatu hebben we een hindoe tempel bezocht, heel mooi tegen een berg aan de zee. Een flinke klim maar met schitterend uitzicht (zie foto’s). Daarna zijn we naar een ander deel van de tempel gelopen waar de Kecak (apendans) werd opgevoerd. Bij de tickets hebben we een A4 gekregen met in schitterend Nederlands het verhaal dat in de dans werd uitgebeeld. Vanuit onze plaats hadden we ook heel mooi uitzicht op de zee en de ondergaande zon. De voorstelling was heel mooi om te zien, maar het was wel een hele lange zit. Om half 9 waren we terug in het hotel en hebben toen in de mall nog even iets te eten gehaald. Het was weer een mooie dag ☺️