16-02-2019 Kuta, Bali, Bakung Beach?

16 februari 2019 - Kuta, Indonesië

Vandaag hebben we een deel van onze bagage overgebracht naar hotel Bakung Beach. We hadden eigenlijk nog 1 nacht in het Febris hotel, maar de rest van de groep is gisteravond aangekomen op Bali en zit in het Bakung Beach hotel, voor ons hadden ze ook daar een kamer gereserveerd. We hadden dus per ongeluk voor 2 nachten de keus uit 2 kamers, één in hotel Febris,  en één in hotel Bakung Beach. Toen we onze kamer in Bakung Beach zagen was de keus niet moeilijk, we besloten om toch nog 2 nachten in het Febris hotel te blijven. Febris is een mooi schoon hotel met fijne kamers en goed ontbijt. Echt een hotel waar wij onze vakantie mooi zouden kunnen afsluiten. In het Bakung Beach Hotel hadden we dit gevoel echt niet. De kamers waren niet schoon, bij het ontbijt was de keus uit geroosterd brood met aardbeienjam of met ananasjam of een eitje of wat warm eten. De handdoeken werden in de ochtend opgehaald en pas laat in de middag kreeg je schone handdoeken terug. Het hotel zit vol met hoofdzakelijk gepensioneerde Nederlanders die hier jaarlijks terug komen voor een langer verblijf van 2 tot 6 maanden. Een aantal leden van onze groep komt hier ook jaarlijks terug en voelt zich hier fijn. Misschien zijn wij iets te verwend door ons verblijf in Febris?

Bij Bakung Beach hebben we de rest van de groep weer ontmoet en hun mooie verhalen geluisterd. Rajah Ampat en Sorong waren voor hun en geweldige ervaring geweest. Wel heel primitief allemaal, maar een unieke belevenis in een schitterende omgeving. De dames waren na de beproevingen van de afgelopen dagen wel toe aan een beetje verwennerij, dus we besloten naar ons hotel Febris te gaan voor een manicure, pedicure, Balinese massage, voetreflexmassage. We moesten 3 kwartier wachten voordat we aan de beurt waren, dus even tijd voor een verfrissend drankje totdat we werden gehaald voor de behandelingen. Anderhalf uur later liepen we allemaal weer heerlijk relaxed het hotel uit. We zijn toen doorgelopen naar het strand om bij Warung Doni te gaan Lunchen. 'S avonds hebben we met de groep heerlijk gegeten bij Batan Waru met life muziek. Wat hebben we het goed! ☺️