15-02-2019 Jimbaran, Bali

15 februari 2019 - Denpasar, Indonesië

Vandaag hadden we om 12 uur afgesproken met Wally, Sonja en Atty om naar de vismarkt in Jimbaran te gaan. Wally had vervoer geregeld maar was vergeten te zeggen dat we met 5 personen mee moesten. We moesten dus met 4 personen op het achterbankje van de auto. 😱 Gelukkig was het niet zo ver dus het was goed te doen. De vismarkt was in een soort loods waar de mensen hun vis probeerden te verkopen. Er was ontzettend veel keus in vissoorten en ook veel inktvis, krab, lobster en schelpdieren. We hebben uiteindelijk gekozen voor red snapper, tijgergarnalen en inktvis. Met deze buit zijn we naar een restaurantje aan het strand gelopen en hebben daar de tas afgegeven, waarna ze hiermee de "keuken" in verdwenen. Nog geen half uur later werd ons een overheerlijke maaltijd van vers bereide vis en inktvis en garnalen gepresenteerd. We hebben gesmuld! (zie ook de foto's). Voordat we terug gingen naar het hotel, hebben we nog een boedhistische tempel bezocht. Heel mooi om te zien en er hing een heerlijke serene sfeer, mede door de heerlijke geur van wierook. Ik kan mij heel goed voorstellen dat Sonja hier vaak komt om even helemaal af te schakelen en tot rust te komen.

Van daaruit zijn we naar een koffiehuis gelopen en onderweg daarheen even binnengewipt bij een winkeltje om lekkere hapjes voor bij de koffie te halen. Na de koffie met kwe kwe zijn we helemaal voldaan terug naar ons hotel gelopen.