09-02-2019 Nieuw Guinea, ouderlijk huis Donald in Manokwari

9 februari 2019 - Manokwari, Indonesië

Vandaag hebben Donald en ik te voet Manokwari doorkruist, op zoek naar onder andere het huis waar Donald is geboren en 9 jaar heeft gewoond voordat hij met zijn familie naar Nederland moest verhuizen. Van een neef had hij al gehoord dat het huis er niet meer zou zijn dus we hadden weinig hoop dat we het zouden vinden.

Maar we hebben het huis toch gevonden. We hebben wat foto’s van de buitenkant gemaakt. Toen we weer verder wilden lopen, kwam de bewoner naar buiten. We hebben hem toen verteld dat Donald daar had gewoond en toen nodigde hij ons uit om naar binnen te komen.

Was geweldig voor Donald. Toilet en douche waren nog precies hetzelfde, miste alleen een paar tegeltjes. In de slaapkamer stond zelfs nog het zelfde ijzeren bed 😄

Toen kwam die bewoner nog met een oude typemachine die van de ouders van Donald was geweest en die daar al die jaren nog heeft gestaan.

Toen we weer buiten waren begon hij over Ajax en Feijenoord en PSV en Edwin vd Sar. Toen liep hij snel naar binnen en kwam toen naar buiten met een Oranje KNVB voetbalshirt en een dikke zwarte stift. Toen moest Donald zijn naam op het shirt schrijven 😂🤣

Na het uitwisselen van telefoonnummers zijn we weer richting hotel gelopen voor een lunch.

1. Yvonne:
    12 februari 2019
    Wauw wat bijzonder zeg en grappig dat Donald zijn handtekening moest zetten hihi... Wat leuk om dit zo bij te houden en dat wij t mogen lezen. Als je terug bent is het denk ik bijna onmogelijk om dit nog te vertellen zeg maar. ❤️